یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزدگفت: معرفی سیره علمی و عملی حاج شیخ غلامرضا یزدی که زمانی الگوی مردم آن دوران بودند و معرفی وی به نسل جدید مهمترین هدف گنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی می باشد .

سیره علمی و عملی«حاج شیخ غلامرضا یزدی» باید  به نسل جدید معرفی شود

به گزار ش قدس آنلاین، سید محمدشریف حسینی کوهستانی بعد از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهارداشت: مهمترین بخش این کنگره  فراخوان مقالات و نگاه صاحب‌نظران و اهل قلم در مورد این شخصیت می باشد و به همین منظور نیز محورهای همایش پیرامون سه محور سیره علمی و عملی حاج شیخ، اندیشه‌های قرانی حاج شیخ و اندیشه‌های دینی و اجتماعی حاج شیخ در نظر گرفته شده که در مجموع ۱۵ موضوع در ذیل آنها تعریف شده است.

وی افزود: در برگزاری این گنگره از رهنمودهای شخصیت‌ها بزرگ کشوری و بین‌المللی در راستای باشکوه برگزار کردن هر چه بهتر این کنگره نیز بهره گرفته می شود و در نظر داریم تالیفات حاج شیخ را همزمان با کنگره تجدید چاپ کنیم و خاطرات و کرامات از ایشان را در قالب تالیفاتی متناسب با نسل جوان امروز منتشر کنیم.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: شیخ غلامرضا یزدی در سال ۱۲۵۷ در مشهد چشم به جهان گشود و در سن ۸۱ سالگی در یازدهم تیرماه ۱۳۳۸ در یزد چشم از جهان بست.

در ادامه این نشست محمدمهدی فقیه خراسانی از نوادگان آیت الله حاج شیخ نیز در این نشست با اشاره به این که بسیاری از مردم یزد پس از گذشت ۶۰ سال از درگذشت حاج شیخ ایشان را الگوی تقوا می‌دانند، بر لزوم معرفی بعد علمی این عالم بزرگوار به مردم تاکید کرد.

وی به برخی از ویژگی‌های حاج شیخ مانند ساده‌زیستی، شوق تبلیغ دین مبین اسلام و نداشتن هیچ مالکیتی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عکس‌هایی از تشییع جنازه ایشان به روی دستان مردم به مسافت ۱۲ فرسخ از روستای طزرجان تا شهر یزد و برگزاری تنها نماز عید فطر استان در آن دوران که به امامت ایشان در میدان بعثت یزد برگزار شده بود و یکسری از خاطرات ایشان وجود دارد که باید جمع‌آوری و مستندسازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.